Project Description

       Acest “super-aliment” reprezinta o sursa excelenta de vitamina B, folati, mangan si potasiu. De asemenea, este o sursa buna de fibre, vitamina C, magneziu, fiercupru si fosfor.

Dr. Oz afirma ca mai multi dintre pacientii sai au declarat ca sucul de sfecla rosie le ofera energie si vitalitate pe parcursul unei zile. Studiile arata ca acest lucru se datoreaza componentelor sucului de sfecla, care ajuta la imbunatatirea circulatiei sângelui. „Sucul de sfecla pare sa ajute organismul sa raspunda mai bine la diferite sarcini, balansând nivelul de oxigen consumat si crescând nivelul de rezistenta a corpului.

Sucul de sfecla este unul dintre alimentele cele mai bogate ca sursa de antioxidanti si nitrati naturali. Nitratii sunt componente care imbunatatesc circulatia sangvina in corp – inclusiv la nivelul creierului, inimii si muschilor. Acesti nitrati naturali cresc numarul de molecule din vasele de sânge si ajuta la deschiderea vaselor, permitând oxigenului sa circule intr-o cantitate mai mare, mai ficienta.

Pentru presiunea sângelui, este mai bine sa beau suc sau sa consum sfecla in forma ei naturala?

in multe cazuri, consumul sfeclei intregi este modalitatea cea mai eficienta de a „profita” de toti nutrientii, fibrele si efectele sanatoase. Totusi, pentru a imbunatati presiunea si circulatia sângelui, sucul de sfecla este cel mai eficient. Atunci când gatesti sfecla intr-un anumit fel, cantitatea de nutrienti benefici circulatiei sangvine vor scadea. Dar daca consumi un pahar de suc in fiecare dimineata, te vei bucura de efectul sanatos 100%.

Cât de mult suc de sfecla ar trebui sa consum?

1-2 pahare de suc de sfecla consumat in fiecare zi pare sa aiba un efect semnificativ pentru imbunatatirea presiunii sângelui. Conform Dr.Oz, majoritatea medicilor au fost de-a dreptul surprinsi de cât de putin consum din acest suc a fost nevoie pentru a vedea imbunatatiri reale. in plus, nu ai nevoie de un buget exagerat sau nici macar mare pentru a obtine acest „remediu miraculos”. Sfecla rosie nu este un aliment scump si se poate obtine de la orice supermarket si prepara cu usurinta acasa.

Exista vreun efect secundar al sucului de sfecla?

Singurul „efect secundar” al sucului de sfecla este faptul ca urina ar putea prinde o tenta rosiatica insa acest lucru nu este un motiv de ingrijorare. Totusi, deoarece sfecla este bogata in oxalati (produsul final de metabolism al glioxalatului si gliceratului; organismul uman nu detine enzime capabile sa degradeze oxalatul; in consecinta acesta trebuie eliminat prin rinichi) persoanele predispuse la pietre sau nisip la rinichi, nu ar trebui sa il consume.

Alte beneficii ale sucului de sfecla:

  • Betacianina, substanta care se gaseste in sfecla, contribuie la eliminarea toxinelor din organism si la prevenirea aparitiei cancerului!
  • Ajuta la vindecarea bolilor de vezica biliara, la scaderea nivelului de colesterol si la vindecarea gutei.
  • impiedica formarea cheagurilor de sânge si depunerea colesterolului pe vasele de sânge.
  • Abunda in vitamine precum B1, B2, B2, C si acid folic, extrem de benefice pentru organism.
  • Contine aminoacizi, esentiali in dezvoltarea si mentinerea tesutului muscular.
  • Contine iod, cunoscut pentru efectele benefice asupra glandei tiroide.
  • Continutul crescut de potasiu din sfecla, ajuta la intarirea muschiului inimii.
  • De asemenea, sucul de sfecla rosie este cunoscut pentru efectul de scadere a tensiunii arteriale si, prin urmare, previne atacurile de inima si bolile cardiovasculare.